История возникновения и правового ркгулирования товарных знаков.

Акопова Ж. - аспирантка Международного Института Управления МГИМО(У) МИД РФ

J. Akopova - applicant, International Institute of Administration, MGIMO (University) under the Ministry of Foreign Affairs of Russia.

Товарный знак – изобретенный людьми способ выделения своего товара из ряда аналогов путем нанесения некоего, только ему присущего обозначения, оказался востребованным только на достаточно высоком этапе развития рыночных отношений.
В статье Ж. Акоповой прослеживается возникновение и эволюция товарного знака и его правовое регулирование.

THE ORIGIN AND LEGAL REGULATION OF TRADEMARKS

Trademark is a method invented by people to identify and single out their goods of similar goods by marking them with a certain unique sign (mark) which proved to be in demand only at the highest stage of market relations development. The article by J. Akopova focuses on the origin, evolution (development) and legal regulation of trademarks.

Архив: 
Текст статьи: