Медиаобраз и социообраз: процессы взаимоуправления в информационном обществе.
Балалуева Ирина Александровна, аспирантка МГУ им. М.В. Ломоносова, факультет журналистики, кафедра периодической печати.
Irina Balalueva, postgraduate researcher, Lomonosov Moscow State University, Faculty of journalism, Department of periodicals.
В статье представлен анализ процессов взаимного управления СМИ и социума, которые возникают на современном этапе развития российского общества и системы массмедиа. Рассматривая функции медиаобраза и принципы, по которым он управляет социумом, автор вводит понятие социообраза как явления, с помощью которого социум может влиять на СМИ.
Ключевые слова: масс-медиа, медиаобраз, социообраз, взаимоуправление.
MEDIA-IMAGE AND SOCIO-IMAGE: MUTUAL MANAGEMENT IN INFORMATION SOCIETY.
The article analyzes management processes that take place at the modern stage of development of Russian society and the whole mass – media system. The goal of this paper is to observe the function of media image and the principles by which it governs society, as well as the functions of socio-image as a phenomenon by which society can govern media content.
Keywords: mass-media, media image, mutual management.
- Войдите чтобы оставить комментарии
- 2210 просмотров