Развитие внутрикорпоративного политического Pr-менеджмента в современной России.
Иванов Владимир Константинович, кандидат политических наук, доцент кафедры государственного управления и политических технологий Государственного университета управления.
Гаганова Елена Владимировна, кандидат педагогических наук, доцент кафедры государственного управления и политических технологий Государственного университета управления.
Vladimir Ivanov - Candidate of Science (Political Sciences), Associate Professor, Department of Public Administration and Political Technologies, State University of Management, Moscow.
Elena Gaganova - Candidate of Science (Pedagogy), Associate Professor, Department of Public Administration and Political Technologies, State University of Management, Moscow.
Статья посвящена осмыслению путей развития внутрикорпоративного политического PR-менеджмента в современной России. Переориентация частного политического PR-менеджмента на клиентов из бизнес-сектора в современной России обусловлено, по мнению авторов статьи, усилением роли внутрикорпоративных политических консультантов. Руководство отечественных политических партий и органов государственной власти стало все больше отдавать предпочтение внутрикорпоративным политическим консультантам.
Ключевые слова: политический консалтинг, политическая партия, политические технологии, консьюмеризация, PR-менеджмент.
DEVELOPMENT OF INTERNAL CORPORATE PR POLITICAL MANAGEMENT IN MODERN RUSSIA.
The article is devoted to understanding the ways of development of intra-corporate political PR management in modern Russia. Reorientation of private political PR management towards clients from the business sector in modern Russia is caused, according to the authors, by the strengthening of the role of corporate political consultants.The leadership of national political parties and state authorities began to give preference to internal political consultants due to their greater devotion and frugality.
Keywords: political consulting, political party, political technologies, consumerisation, PR-management.
- Войдите чтобы оставить комментарии
- 1607 просмотров