К проблеме определения уровня понимания текстов по юриспруденции.

Чикнаверова Карина Григорьевна, кандидат педагогических наук, доцент кафедры английского языка № 6 МГИМО(У) МИД России.

Karina Chiknaverova, Candidate of Sciences (Pedagogy), Associate Professor, Department of the English Language № 6, MGIMO (University) under the Ministry for Foreign Affairs of Russia.

Статья посвящена проблеме понимания профессионально-ориентированных текстов студентами бакалавриата (на материале текстов по юриспруденции). Результативные аспекты понимания отслеживаются на уровне слов, словосочетаний, предложений, текста, содержательной, эмотивной, побудительно-волевой информации.

Ключевые слова: чтение, понимание, обучение чтению, виды/уровни понимания текстового материала, профессионально-ориентированные тексты.

ON DEFINING THE LEVEL OF LEGAL TEXT COMPREHENSION.

The paper focuses on the issue of legal text comprehension by undergraduate students. Effective comprehension is monitored at word, word combination, sentence, text levels with regard to the level of perception of textual content, emotional, motivational and volition information.

Keywords: reading, reading comprehension, teaching reading, types/levels of reading comprehension, ESP (English for special purposes) texts.

Архив: